Dit project is uitgevoerd in de 1e tranche van de Stimuleringsregeling 2011.
M. Remie Tankvaart, specialist in het transport van zware stookolieproducten, ontwikkelde een financieel exploitatiemodel voor een binnenvaarttanker waarop door toepassing van bestaande en innoverende technieken kan worden voldaan aan de EURO 5 emissienormering.
Op 1 december 2017 is de stimuleringsregeling ‘Schone binnenvaart en duurzame logistiek in Rotterdam’ van het Havenbedrijf Rotterdam geopend. Deze regeling verstrekt financiële bijdragen aan nieuwe projecten die leiden tot reductie van brandstofverbruik, broeikasgassen (CO2, CH4) en luchtemissies (NOx, PM) door de binnenvaart. Aanvragen kunnen tot en met uiterlijk 28 februari 2018 worden ingediend bij het Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart (EICB). De Stimuleringsregeling staat open voor aanvragen door ondernemingen, publieksrechtelijke organisaties of combinaties daarvan. De maximale bijdragen zijn 25% voor in aanmerking komende onderzoeksprojecten en 75% voor projecten die zijn gericht op concrete uitvoering van tastbare demonstraties. Initiatiefnemers hebben tot…
Heeft u een goed idee dat kan bijdragen aan de verduurzaming van de binnenvaart? Binnen de subsidieregeling Innovaties Duurzame Binnenvaart stelt het ministerie van Infrastructuur en Milieu geld ter beschikking voor innovatieve en duurzame projecten. Voor deze ronde is een bedrag van in totaal € 1.000.000 beschikbaar waarvan maximaal € 250.000 maximaal per projectaanvraag (subsidiepercentage kan verschillen per soort project en indiener). Deze projecten kunnen demonstraties en ontwikkeling van nieuwe concepten, verdere optimalisaties of nieuwe combinaties van bestaande concepten zijn. Deze subsidie kan specifiek worden aangevraagd voor projecten gericht op de reductie van CO2-, NOx- en PM-emissies en/of methaanslip bij…